ΠΡΟΛΗΨΗ ΟΣΤΕΟΑΡΘΡΙΤΙΔΑΣ

ΠΡΟΛΗΨΗ ΟΣΤΕΟΑΡΘΡΙΤΙΔΑΣ 

Η οστεοαρθρίτιδα δεν είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της γήρανσης, αλλά το αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων, πολλοί από τους οποίους μπορεί να προληφθούν. 

Για τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας οι γιατροί προτείνουν: 

Διατήρηση υγιούς βάρους 

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το υπερβολικό βάρος είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες κινδύνου εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας. Τα επιπλέον κιλά ασκούν μεγαλύτερη πίεση στις αρθρώσεις, κυρίως στα ισχία και τα γόνατα. Κάθε παραπανίσιο κιλό αυξάνει κατά σχεδόν 4 κιλά την πίεση στα γόνατά και τους γοφούς. Με τη πάροδο του χρόνου, αυτή η καταπόνηση διαλύει το χόνδρο αυτών των αρθρώσεων. 

Αλλά το πρόβλημα δε σταματά εδώ. Ο λιπώδης ιστός παράγει πρωτεΐνες που ονομάζονται κυτοκίνες, οι οποίες καταστρέφουν τον ιστό των αρθρώσεων. Όταν η αυξάνονται τα κιλά, το σώμα απελευθερώνει περισσότερες κυτοκίνες. Η απώλεια ακόμη και μερικών κιλών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας στο μισό. 

Έλεγχος σακχάρου στο αίμα 

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι ο διαβήτης, μπορεί να είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση οστεοαρθρίτιδας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης επιταχύνουν το σχηματισμό ορισμένων μορίων που κάνουν τους χόνδρους πιο άκαμπτους και ευαίσθητους στη μηχανική καταπόνηση. Ο διαβήτης μπορεί να προκαλέσει επίσης συστηματική φλεγμονή που οδηγεί σε απώλεια του χόνδρου.Ενδεικτικά, οι μισοί Αμερικανοί που διαγιγνώσκονται με διαβήτη έχουν επίσης και αρθρίτιδα. 

Σωματική άσκηση 

Η σωματική δραστηριότητα είναι η καλύτερη θεραπεία για την οστεοαρθρίτιδα. Είναι επίσης ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διατηρηθούν υγιείς οι αρθρώσεις. 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης πέντε φορές την εβδομάδα βοηθά τις αρθρώσεις να παραμένουν εύκαμπτες και δυναμώνει τους μύες που στηρίζουν τα ισχία και τα γόνατα. Η άσκηση επίσης ενισχύει την καρδιά και τους πνεύμονες, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και βοηθάει στη διατήρηση σωστού βάρους. 

Προσοχή στους τραυματισμούς 

Επειδή ο χόνδρος δεν επουλώνεται εύκολα, μια τραυματισμένη άρθρωση είναι σχεδόν επτά φορές πιθανότερο να αναπτύξει αρθρίτιδα από μία που δεν έχει τραυματιστεί ποτέ. Κατάγματα, εξαρθρώσεις – ακόμη και ρήξεις συνδέσμων – μπορεί να αυξήσουν σημαντικά τον κίνδυνο της οστεοαρθρίτιδας, η οποία εκδηλώνεται περίπου στο 50% των ανθρώπων που βιώνουν έναν τραυματισμό. 

Υγιεινός τρόπος ζωής 

Η καλύτερη άμυνα κατά της νόσου της οστεοαρθρίτιδας είναι ένας υγιεινός τρόπος ζωής. Η υγιεινή διατροφή, η άσκηση, ο καλός ύπνος, η διαχείριση του άγχους, η μείωση του καπνίσματος και του αλκοόλ μπορεί να έχουν τεράστια επίδραση στην υγεία των αρθρώσεων.


Πηγή:Arthritis Foundation



          

Επικοινωνήστε μαζί μας

Επικοινωνία

Η μονάδα μας βρίσκεται στη Λ. Καποδιστρίου 30, ΜΑΡΟΥΣΙ, 151 23. Βρείτε μας στο χάρτη εδώ. Κοντινές περιοχές: Φιλοθέη, Μαρούσι, Χαλάνδρι

TΗΛΕΦΩΝΟ :

2106891392

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ :

Λ.Καποδιστρίου 30, ΜΑΡΟΥΣΙ, 151 23

Email :

info@rodicare.gr

Καλέστε μας